10 Nisan 2012 Salı

Yapı denetimleri bundan böyle tabletle takip edilecek...

Yapı denetimleri bundan böyle tabletle takip edilecek...Yapı denetiminde yeni dönem
Yapı denetimleri bundan böyle tabletle takip edilecek...

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, yapı ve çevre denetim faaliyetlerinde yaşanan teknik eleman yetersizliği ile planlamada yaşanan sorunları, Etkin Denetim Altyapısı Oluşturma Projesi (EDEAP) ile aşacak. Kamu denetim hizmetlerinde yeni bir sayfa açacak proje ile sahada çalışan teknik elemanlar, tablet bilgisayarlar ile denetim sırasında verilere anında ulaşma imkanına kavuşacak.

İlk kez Eskişehir'de uygulanacak

Türkiye'de ilk kez Eskişehir'de uygulanacak olan projenin detaylarını anlatan Eskişehir Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Hamza Yıldız, böylece hem zamandan kazanılacağını hem de daha verimli bir denetleme yapılacağını söyledi. 88 bin lira maliyeti bulunan Etkin Denetim Altyapısı Oluşturma projesi (EDEAP) sözleşmesi, Çevre ve Şehircilik Eskişehir İl Müdürü Hamza Yıldız ile Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) Genel Sekreteri Mehmet Sait Cülfik arasında imzalandı. Proje önümüzdeki günlerde uygulanmaya başlanacak.

Sistem nasıl işleyecek

Proje kapsamında oluşturulacak server ağı ile, sahada denetim yapan elemanlar Bakanlığın denetim portallarına anında ulaşılabilecek. Ayrıca denetim etkinliğinin artırılmasına yönelik kurumsal hafızayı güçlendiren, teknolojik imkânları azami ölçüde kullanan, denetçi-dostu bir altyapı sistemi de kurulacak.

Tüm il tek tuşla denetlenecek

Proje kapsamında hazırlanacak olan yazılım ile yapılan denetimlerin kaydı tutulacak ve bu kayıtlar Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) aracılıyla görüntülenebilecek. Böylece denetimlerde sağlıklı ve planlı bir dağılım sağlanmış olacak. Ayrıca harita üzerinden istenilen arama kriterlerine göre (tarih, yer, sektör) il genelinde yapılan denetimler görüntülenebilecek. Çetin ÇİFTÇİ/ BUGÜN

Yapı denetimleri bundan böyle tabletle takip edilecek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder